[linux] Re: scripts beheren in CVS

Mertens Bram m8ram op linux.be
Do Apr 12 19:05:24 CEST 2007

On 2007-04-06, Daniel von Asmuth wrote:
[...]
> Wij gebruiken voor het distribueren Symantec Veritas Provisioning
> Manager - maar om nou te zeggen dat je daar vrolijk van wordt...
> CVS doen we puur voor de ontwikkeling.

> Je zou cron taken kunnen gebruiken om de nieuwste versie uit te checken.

> RPM kost iets meer moeite, maar is wel wat we gebruiken om onze scripts
> en ook binaries te verpakken. Red Hat heeft methoden die opbouwen op RPM
> om een server up-to-date te houden.

Dit ga ik nog wel verder bekijken.  Ik moet toch het hele
update-proces voor deze RH-servers opnieuw bekijken.

> Is het een voordeel als de gebruiker een script op zijn/haar computer
> edit en dan gelijk de repository updaten kan?

Dat lijkt me wel handig, maar waar ik me (misschien ten onrechte) een
beetje zorgen over maak is het volgende.  Als je scripts gaat
uitchecken naar een dir in PATH dan staat die CVS dir ook meteen in
het pad, net als alle files daaronder.

Daarom hebben we er momenteel voor geopteerd om alle scripts uit te
checken naar een aparte dir.  Daarnaast heb ik een Makefile geschreven die
symbolic links legt vanuit de dir in PATH naar de uitgecheckte
scripts.  Op die manier kunnen we de files editeren - buiten het PATH
- en in de CVS working dir en toch meteen testen.

Als hier security (of andere) risico's aan verbonden zijn hoor ik dat
natuurlijk graag.

Bedankt voor reacties!

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.18-4-686    i686    1024MB RAM #