[linux] Re: Emacs perikelen

Mertens Bram m8ram op linux.be
Di Apr 17 21:35:34 CEST 2007

On 2007-04-16, Cecil Westerhof wrote:

> Ik ga met docbook aan het stoeien en Emacs heeft o.a. een XML-mode. Met
> vi is ook wel het een en ander mogelijk, maar het lijkt er op dat er met
> Emacs toch wat meer kan. Zo is o.a. de fold optie niet onaardig.

Uit vi ":help fold":
:{range}fo[ld]                                          *:fold* *:fo*
                Create a fold for the lines in {range}.  Works like
		"zf".

De vi-latex suite maakt hier bijvoorbeeld ook mooi gebruik van, net
als vimdiff.

mvg

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.18-4-686    i686    1024MB RAM #