[linux] If updated today - test

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Apr 18 15:38:48 CEST 2007

Hi,

Vraag: Ik wil een bash scriptje hebben dat een bepaald programma gaat
draaien als de outputfile vandaag nog niet bijgewerkt is.

Wat ik kan bedenken, als scripting-noob, is dat ik met mtime kan vragen
of het vandaag bijgewerkt is. Het onderstaande commando geeft aan dat de
file in de betreffende directory is bijgewerkt:
find ~/.xmltv  -mtime -1

Als er iets gevonden wordt kan het update programma wat mij betreft
draaien. Nu heb k het geprobeerd via && (als de eerste expressie waar is
draai dan de tweede) als in:
find ~/.xmltv  -mtime -1 && programma

Dit werkt alleen niet (de eerste term is geen waar/onwaar-expressie). En
pogingen om dit om te werken met behulp van 'test' en 'if' statements
liepen op niets uit vanwege de mismatch van string/boolean/expressie -
kortom mijn totale onvermogen om te kunnen programmeren in bash.

Dit moet toch eenvoudig zijn? Tips? Hints?

Peter Vollebregt

PS: Ter informatie. Het achterliggende probleem is dat ik dit programma
liever via een cron of bij het booten van de computer wil draaien, maar
wat ik ook probeer - het wil niet lukken totdat ik als user ben ingelogd.