[linux] Re: If updated today - test

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Apr 18 17:18:02 CEST 2007

Daniel von Asmuth schreef:

> omkering van de conditie:
> 	find <file> ! -mtime -1 -exec <commando> \{\}\;

Di moet ik nog even uitwerken (syntax is me niet duidelijk). Op dit moment:

[pvollebr op PC ~]$ find ~/.xmltv ! -mtime -1 -exec 'echo test' \{\}\;
find: ontbrekend argument van '-exec'
[pvollebr op PC ~]$
[pvollebr op PC ~]$

> Het kan ook zijn dat bijv. environment variabelen ontbreken omdat cron
> geen login doet. De vraag is dus wat er niet via cron wil werken en
> waarom niet.

Het gaat om het programma mythfilldatabase.
- Cron werkt niet omdat het programma gewoon niet opgestart wordt
(volgens de log). Al kan de reboot optie van Paul dat misschien
oplossen. Maar dan nog loop ik waarschijnlijk tegen het volgende
probleem aan.
- Als ik het opstart via rc.local (uitgevoerd bij booten aan einde boot
volgorde) dan werkt het niet omdat het programma (mythbackend) in moet
loggen in mysql, en dan pas kan ik mythfilldatabase draaien - dus dit
werkt eenvoudigweg niet. Zelfs niet als je de login gegevens in de root
directory zet.

Deze route heb ik dus opgegeven. Nu start ik het als ik als user inlog,
maar dan wil ik dat maar 1 keer per dag.

> Suc6,
>

> Daniel

Dank,
Peter