[linux] Re: If updated today - test

Wo Apr 18 18:51:55 CEST 2007

On Wed, Apr 18, 2007 at 05:18:02PM +0200, Peter Vollebregt wrote:

> Di moet ik nog even uitwerken (syntax is me niet duidelijk). Op dit moment:
>
> [pvollebr op PC ~]$ find ~/.xmltv ! -mtime -1 -exec 'echo test' \{\}\;
> find: ontbrekend argument van '-exec'
>
> find ~/.xmltv ! -mtime -1 -exec 'echo test' \{\} \;
(sorry, spatie is verplicht)

> Het gaat om het programma mythfilldatabase.
> - Cron werkt niet omdat het programma gewoon niet opgestart wordt
> (volgens de log). Al kan de reboot optie van Paul dat misschien
> oplossen. Maar dan nog loop ik waarschijnlijk tegen het volgende
> probleem aan.

Geeft die log nadere toelichting waarom het progje niet wil starten?
(moet kunnen met cron, maar vergt enig uitzoekwerk wat er nu precies faalt)

> - Als ik het opstart via rc.local (uitgevoerd bij booten aan einde boot
> volgorde) dan werkt het niet omdat het programma (mythbackend) in moet
> loggen in mysql, en dan pas kan ik mythfilldatabase draaien - dus dit
> werkt eenvoudigweg niet. Zelfs niet als je de login gegevens in de root
> directory zet.

Dat betekent dat je rc.local wordt uitgevoerd voordat de mysql server is
gestart, denk ik.

Suc7,

Daniel

--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >