[linux] Re: Snapt iemand hoe dit kan?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Za Aug 4 17:47:59 CEST 2007

On Saturday 04 August 2007 16:44:29 Robert M. Stockmann wrote:

> Zou het kunnen zijn dat de directory /mnt/dvd/belasting/ een gemounte
> UDF/ISO9960 DVD/CD-ROM is , en dat /mnt/hd/dose/belasting/ gewoon
> een EXT3 partitie is?

Bijna goed: /mnt/hd/ is een VFAT filesystem.

> In dat geval kan diff in een deuk gaan, aangezien diff geen verschil
> ziet tussen de verschillende soorten filesystemen.

Maar dat heeft toch geen invloed op de case van de filenamen, zou je zo
zeggen?

Overigens: ik heb ze onder /mnt/hd/dose/belasting/ gerenamed. Dat gaat niet
zomaar, als je huppeldepup.pas naar huppeldepup.PAS renamet klaagt-ie dat het
dezelfde file is (en dat is natuurlijk ook zo onder VFAT), maar daar kun je
wel omheen en daarna kan hij ze wel vergelijken.