[linux] Re: Snapt iemand hoe dit kan?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Za Aug 4 19:22:58 CEST 2007

On Sat 04 Aug 2007, joop gerritse wrote:

> Bijna goed: /mnt/hd/ is een VFAT filesystem.

Ik had wel een strace willen zien van het vergelijken van 2 files;
het zou kunnen dat ie in de war raakt doordat dezelfde file met en
zonder hoofdletters te vinden is op VFAT... dwz., als er ABC.txt is,
dat ie die dan gewoon kan openen (en diffen met de andere ABC.txt), maar
als ie een listing opvraagt, een abc.txt ziet (en dan aanneemt dat dat
dus een andere file is dan de ABC.txt die al gezien is).

Diff maakt dan geen onderscheid tussen hoofd- en kleine letters in de
filenaam, maar helaas doet de OS dat dan ook niet, waardoor dubbele
files "ontdekt" worden. Ofzo :-)

Paul Slootman