[linux] Re: reden

Zo Aug 5 10:58:39 CEST 2007

On Sun, Aug 05, 2007 at 07:42:00AM +0200, Gijs Hillenius wrote:
> Dat laatste zou ik *echt* niet weten. ;-)

hmm, als ik er mee werk dan komen de superlaiteiev altijd weer naar
boven, maar dan in negatieve zin.

> Dat eerste is nog best te verklaren, gefixed in Unstable, vervolgens
> testing en dan -> stable. Enfin, maar dat wist je al.

slechte verklaring. Mensen willen het in het product wat in gebruik is,
hebben, niet eerst opelijk af zitten wachten totdat iets van unstable,
naar testing naar stable gaat.

1) oeps een lekke band, naar de garage
2) oh ja ik zie het, we zetten er een andere band op (unstable)
3) over een week weten we of de vervainging zal helpen, dus testem
4) na nog een week krijg je je auto terug.

En wat is in zo'n situatie de werkelijke tijdsframe? Als men bij SUSE
(oid) iets stuk maakt, dan wordt de patch withdrawn, is er vrijwel
direct een work-around en als derde een fix in no-time. Is dat bij
debian ook zo?

afgelopen week snmpd installeren op een 3.1 machine, dependencies
breken aan alle kanten; fixes zitten o.a. in sysvinit en nog wat zaken,
moesten we maar iet aan beginnen. productiemachine, kan niet zomaar uit
om te kijken of alles nog werkt. en dat is natuurlijk niet de enige
update.... oude troep.

enfin, geen snmpd dus voorlopig. gaan maar een work-around verzinnen die
het verziekte packaacke management niet nog verder stuk maakt.

zucht.

--
http://www.linux-it.nl