[linux] Re: over cursus website opzetten

Di Aug 7 19:46:42 CEST 2007

On Tue, 7 Aug 2007, Julien Michielsen wrote:

> Tijdje geleden heb ik het idee geopperd een cursus "website opzetten" te
> lanceren vanuit de nllgg.  Daar werd voorzichtigjes op gereageerd, en
> daarna heb ik me nog wat verder georienteerd.  Een van de reacties was in
> de zin van: waarom en cursus in een ver wegge plek opzetten, wanneer je
> net zo goed met een aantal mensen een zelfde boek kunt bestuderen, en
> daarover via een leeslist met elkaar kunt communiceren. Komt daarna de
> vraag "welk boek zou dan geschikt zijn".  Nou weet ik niet of er nog meer
> mensen zijn die willen leren hoe je iets in een eigen website zet,maar ik
> [...]

Eerlijk gzegd. Het stuk om het opzetten van een webserver met wat je maar
nodig mocht hebben (php, perl, java, ....) op een veilige manier daar zie
ik nog wel wat raakvlakken.

Maar een beetje HTML lopen klikken om iets een beetje smoel te geven. Dat
vind ik toch wat ver buiten het NLLGG doelgebied vallen. Dat is meer voor
een opleiding grafische vormgeving.

Even afgezen dat deze lijst geen NLLGG discussie lijst is. Dat kun je veel
beter doen op de daarvoor bestemde mailinglist.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)