[linux] Re: mobiel internet (GSM/PDA)

Vr Aug 10 21:26:21 CEST 2007

On Thu, 9 Aug 2007, Cecil Westerhof wrote:

> Vroeger werd er voor mobiel internet (niet op een notebook) WAP
> gebruikt. Ik heb begrepen dat er tegenwoordig andere standaarden zijn.
> Weet iemand hier iets van? Inclusief het detecteren van de
> mogelijkheden van het gebruikte toestel en het hierop aanpassen van de
> data.

De User-Agent levert je enige nuttige informatie op.
Mijn palm meld zich bijvoorbeeld als volgt:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; PalmSource/Palm-D050; Blazer/4.3) 16;320x320

Gewoon slim je webbsite opzetten en rekening houden met heel diverse
scherm afmetingen. Wellicht door geheel verschilllende stylesheets.

Ik ben aan het nadenken om de server dynamisch andere stylesheets uit te
laten leveren aan de hand van de client. Ik heb al wat in elkaar gepruts
voor IE6 omdat die totaal verkeerd omgaat met de CSS informatie als je
<Div> gebruikt om je pagina te structureren.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)