[linux] Re: mobiel internet (GSM/PDA)

Bonno Nachtegaal linux.user op xs4all.nl
Do Aug 23 00:00:53 CEST 2007

Cecil Westerhof schreef:
> Vroeger werd er voor mobiel internet (niet op een notebook) WAP
> gebruikt. Ik heb begrepen dat er tegenwoordig andere standaarden zijn.
> Weet iemand hier iets van? Inclusief het detecteren van de
> mogelijkheden van het gebruikte toestel en het hierop aanpassen van de
> data.

Kijk hiervoor ook even naar WURFL (http://wurfl.sourceforge.net/)
Dit is een online database (XML bestand) met heel veel mobiele devices
en hun bijbehorende mogelijkheden die je kan gebruiken voor de weergave
van je toepassing (grootte van scherm, javascript etc)

Bonno