[linux] Chmod en chown voor XP op fat32

H. van Dijk dijkvan op hccnet.nl
Za Aug 11 12:04:27 CEST 2007

Hallo Linuxers,
Heb mijn dochter op haar nieuwe laptop een partitie met ander OS kado
gedaan. XP staat (gek genoeg) op een fat32-part.
Kan ze nu echt daar ongestraft bestanden uit MijnDoc. veranderen,
etc. ????

Wil dat goed reguleren, daarom (chronologisch):
- chown u:u /media/hda2/D&S/uXP > werkte niet.
- in fstab umask veranderd in 0000 (nu: defaults,utf8,umask=0000,gid=46
- chmod -R 755 /media/hda2/D&S/uXP
- en nu was het de bedoeling om
- chmod -R 777 /media/hda2/D&S/uXP/Mijn Doc.     werkt niet

Hoe weet raad?
(kan pas zaterdag weer antwoorden, vakantietje begrijpt u)

Met Vista geen spyware meer?
Het is nog niet bewezen dat Vista zelf geen spyware is!
www.ubuntu-nl.org www.nllgg.nl