[linux] Re: Chmod en chown voor XP op fat32

Za Aug 11 16:37:35 CEST 2007

On Sat, 11 Aug 2007, Udo van den Heuvel wrote:

> Linux doet dus het werk, er zit geen restrictie in het FS zelf zoals ik
> schreef.

Het ondersteunt wel permissies. Je kan nog steeds een Read-Only directory
maken. Je kan alleen de user permissies zetten op het W bitje en het is
daarmee sterk beperkt. Maar het is nog steeds een permissie systeem.

Of moeten we POSIX permissies maar als niet bestaand verklaren omdat ik
op een file of directory niet 4 verschillende groepen kan zetten met elk
hun eigen rechten zoals ik dat al tig jaar kan in NetWare?

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)