[linux] Re: Chmod en chown voor XP op fat32

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za Aug 11 16:50:52 CEST 2007

Hugo van der Kooij wrote:

> Het ondersteunt wel permissies. Je kan nog steeds een Read-Only directory
> maken.

Die iedereen met een DOS-flop weer RW maakt.
Die permissie is dus niet echt `hard`.

> Je kan alleen de user permissies zetten op het W bitje

Waar slaat het OS dat op bij een FAT32 FS?

> Of moeten we POSIX permissies maar als niet bestaand verklaren omdat ik
> op een file of directory niet 4 verschillende groepen kan zetten met elk
> hun eigen rechten zoals ik dat al tig jaar kan in NetWare?

Wat is de link tussen de permissies (of eerder het gebrek daaraan) bij
een FAT32 systeem en POSIX?