[linux] Re: SSL of TSL

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Aug 14 01:32:08 CEST 2007

Op dinsdag 14-08-2007 om 01:02 uur [tijdzone +0200], schreef Koen de
Jonge:

> Vertel ons maar eens hoe je dat gedaan hebt dan.

In Evolution kun je bij e-mail ontvangen bij IMAP kiezen uit TLS en SSL.
Dit had ik ingesteld op SSL, maar nu op TLS. Zelfde bij e-mail
versturen, maar dan met SMTP i.p.v. IMAP natuurlijk.

> Welke handleiding heb je gevolgd en met welke zoekmethode heb je dat
> gevonden?

Naar aanleiding van jouw duidelijke links. TLS is nieuwer dan SSL, dus
lijkt mij dat dan beter.

> En tegen welke pitfalls ben je aangelopen?

Geen.

> Op welke linux variant gebruik je dat en waarom gebruik je die oplossing?

Ik gebruik OpenSUSE 10.2. Ik ben een beetje paranoide en wil daarom mijn
communicatie encrypted laten zijn.