[linux] Re: SSL of TSL

Koen de Jonge koen op procolix.com
Di Aug 14 01:02:15 CEST 2007

Cecil Westerhof wrote:
> Op maandag 13-08-2007 om 22:29 uur [tijdzone +0200], schreef Koen de
> Jonge:

> Ik had Google gebruikt. Ik heb daar over het algemeen niet zo heel veel
> succes mee,
Wellicht helpt dit:
http://www.google.com/help/basics.html

>  maar nu had ik ook nog een domme tikfout gemaakt. Ik zocht
> op TSL i.p.v. op TLS.

Dan moet je toch wat harder proberen vrees ik en uit je vraag mag ook
best blijken dat je al wat gezocht hebt.

Als ik in Google zoek op 'smtp ssl tsl' zie ik toch bij entry nummer 3:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_Layer_Security

Deze zoekstring dus:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=smtp+ssl+tsl&btnG=Google+zoeken&meta=
> Ben nu maar overgestapt op TLS i.p.v. SSL.

Vertel ons maar eens hoe je dat gedaan hebt dan.
Welke handleiding heb je gevolgd en met welke zoekmethode heb je dat
gevonden?

En tegen welke pitfalls ben je aangelopen?

Op welke linux variant gebruik je dat en waarom gebruik je die oplossing?

Groeten,
Koen