[linux] Re: touchpad uitzetten?

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Aug 18 02:04:44 CEST 2007

Ha die Koen! Terug van weggeweest?

Op vrijdag 17 augustus 2007 13:01, schreef Koen de Jonge (ProcoliX):

> Uit je mail maak ik op dat het om een laptop gaat.
Die hebben touchpads :)

> Wat voor laptop is het precies? Merk model..
Het is een XXODD (tweeling van een Fujitsu-Siemens), vol intel-chips,
ruim één jaar oud. Kubuntu 6.10

> Heb je al met google gezocht? Op welke pagina's ben je toen geweest
> waar je wat aan had?
Vele uren gegoogeld, in vele talen de zelfde vragen gevonden, zelden
echt verhelderende antwoorden. Op een ubuntu-forum en een
slackware-site wel iets nuttigs gevonden, maar geen echte oplossing.

> En dan uit mijn eigen kennis: wellicht is het mogelijk om de touchpad
> in de bios van de laptop uit te schakelen, heb je dat al geprobeerd?
Een beetje rigoureus, maar het is de moeite waard om te proberen.

> Is het anders wellicht mogelijk het kabeltje naar het touchpad los te
> halen?
Tja...

> Groeten,
Het beste!