[linux] Re: touchpad uitzetten?

Koen de Jonge (ProcoliX) koen op procolix.com
Vr Aug 17 13:01:10 CEST 2007

Hans Rood wrote:
> Twee geniepige details maken de overstap naar Linux voor mijn vrouw
> minder succesvol dan gehoopt.
>
> Het eerste is het touchpad. Dat wordt tijdens het typen soms aangeraakt,
> waardoor het venster gaat scrollen en de muiscursor aan de haal gaat.
> Echt vervelend wordt het bij een onbedoelde 'tap', een touché korter
> dan 180 ms. Dan springt de cursor naar de muiscursor en zit je
> plotseling op de verkeerde plaats te tikken.
>
> Het lukt me niet om daar wat aan te doen.
>
> Een PS2-muis zou het touchpad moeten uitschakelen maar er is geen
> PS2-ingang.

> [...]
Uit je mail maak ik op dat het om een laptop gaat.

Wat voor laptop is het precies? Merk model..

Heb je al met google gezocht? Op welke pagina's ben je toen geweest waar
je wat aan had?

En dan uit mijn eigen kennis: wellicht is het mogelijk om de touchpad in
de bios van de laptop uit te schakelen, heb je dat al geprobeerd? Is het
anders wellicht mogelijk het kabeltje naar het touchpad los te halen?

Groeten,
Koen