[linux] Virtualisatie met KVM, een paar vragen.

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Di Aug 21 12:30:56 CEST 2007

Hallo lijsters,

Ik wil virtualisatie uitproberen door WinXP als guest te installeren
met als host Fedora 7 en wil KVM gebruiken omdat de hardware het
toestaat en de Fedora kernel al 'geprepareerd' is.
(KVM lijkt iets eenvoudiger dan Xen).

Heb flink gegoogled en het een en ander gevonden maar ik vind toch
niet het antwoord op al mijn vragen, zoals:

1) Kan je een oem versie van WinXP gebruiken die voor pc A bestemd is
   onder virtualisatie op PC B, of zal dit toch misgaan omdat "PC A"
   niet gevonden wordt?

2) Wat is de 'beste' keus. WinXP naar een file of naar een partitie
   installeren onder KVM?

3) WAAR worden windows apps zoals Photoshop geinstalleerd afhankelijk
   van de keuze vermeld onder 2) en hoe zit het met toegekende schijf
   ruimte?

4) Ik begrijp dat WinXP in een 'window' draait op de linux desktop.
   Is interactie (drag en drop, cp, mv, enz) mogelijk tussen windows
   en linux?

5) Kan je uberhaupt "tegelijk" werken met Windows en linux?

6) Werken als je 'perifere' apparaten (printer, externe usb schijf, enz)
   probleemloos onder Windows?

Zijn er mensen met ervaring die mij kunnen helpen.

Alexander