[linux] FTP connect timeout - waar stel ik ftp client in?

R. Boussen Roger op boussen.nl
Di Aug 21 23:57:55 CEST 2007

Ik heb last van een ftp timeout probleem op SuSE servers.
Een Novell Server heeft het soms erg druk en FTP's gestart vanaf
verschillende SuSE servers krijgen dan een timeout (SLES 8.1 en SuSE9.3).
FTP's gestart vanaf een RedHat server hebben dit probleem niet.

Bij het starten van de ftp krijg je direct de Username vraag, bij het
invullen en enteren duurt het een misschien wel minuut voordat de
password prompt komt.
Na het password geven de SuSE server een connection timeout maar de
RedHat's wachten rustig af en zijn dan ingelogd.
LS'en na het inloggen leveren een snel resultaat.

VRAAG: kan ik de timeout van de client ergens (.netrc??) centraal
instellen/aanpassen?

mvg.,

Roger