[linux] Re: Virtualisatie met KVM, een paar vragen. Een paar

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Aug 22 08:25:32 CEST 2007

Alexander Volovics wrote:
> On Tue, 21 Aug 2007 20:40:45 +0200
>
> Koen en Casper,
>
> Bedankt voor de snelle en uitvoerige antwoorden.
>
> Ik gebruik zelf Windows niet en heb nauwelijks belangstelling voor
> virtualisatie maar ik heb mijn dochter beloofd dit voor haar uit te
> zoeken (in groot detail).
>
> Zij gebruikt beroepshalve Photoshop en Pagemaker en ze heeft pas een
> nieuwe PC met Intel VT support (full virtualization).
> De dingen die ze met deze apps doet kunnen niet helemaal en/of niet
> gemakkelijk met de Gimp en Scribus.
>
> Een dual boot is onhandig en geklier.
> [...]

Dat laatste begrijp ik niet. Als je je PC 'beroepsmatig' gebruikt
ga je toch niet steeds maar nieuwe kernels installeren...?
En in dat geval is Vmware onovertroffen.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693