[linux] Re: Virtualisatie met KVM, een paar vragen. Een paar antwoorden

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Wo Aug 22 10:34:16 CEST 2007

On Tue, 21 Aug 2007 23:15:08 +0200
"Roeland Th. Jansen" <bengel op grobbebol.xs4all.nl> wrote:

> als ./vmware-config.pl gevolgd door een aantal enters al onhandig
> is...

Op zichzelf is dat te doen natuurlijk maar hoevaak heb ik het
niet meegemaakt dat een module niet wil bouwen. (nieuwe kernel en/of
nieuwe libs, nieuwe locaties van libs, enz).
Soms is het een kleinigheid maar vaak heb je een patch nodig.
In elk geval is het een tijdrovende uitzoekerij of lang wachten
totdat vmware server wordt aangepast (en in de tussentijd kan je
het niet gebruiken!).

Als dat niet onder onhandig/geklier valt weet ik het niet meer.

Ik ben zo langzamerhand te oud voor dit soort acrobatiek.
Ik wil geen extra moeite meer doen, alles moet meteen werken.
(Ik schrijf geen scripts meer, compileer niet meer en maak geen
 eigen rpms meer. Gelukkig heb ik dat allemaal niet meer nodig
 met de huidige versies van linux en mijn gebruik ervan).

Alexander