[linux] Re: picasa

Zo Aug 26 07:30:03 CEST 2007

> ik heb de rpm even gescoord; rpm -Uvh en niks start automagisch. ik moest
> picasa zelf starten.
>
> weird.

Heb de rpm -Uvh afgeleerd, want dn kom je nogal eens in library-problemen.
De konqueror doe dit eel beter: je loopt naar de rpm op je systeem toe,
klikt erop en dan laat je konqueror alle benodigde libs ophlen. Dat lukte
de eerste keer niet, maar nadat ik de installatieproc na meer dan
anderhalf uur met een mes tussen de ribben had gezegd dat het nou wel mooi
was geweest, en een herinstallatie opstartte met konqueror was het binnen
een minuut gepiept. "Weird" noemde je dat, niet?
"Weirder" nog vind ik dat Wybo dit heeft aangekaart. Hj heeft zelf fotoweb
geschreven in ruby (www.servalys.nl/scripts/fotoweb), en dat vind ik veel
mooier.