[linux] Re: picasa

Zo Aug 26 10:18:47 CEST 2007

On Sun, Aug 26, 2007 at 07:30:03AM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Heb de rpm -Uvh afgeleerd, want dn kom je nogal eens in library-problemen.

welnee. Je mist hooguit een stel libs. Er gaat niks fout. Ja, soms heb
je wat werk om e.e.a. bij elkaar te zoeken maar dan weet je in ieder
geval nog een beetje wat er ebeurt en waarvoor iets is.

> De konqueror doe dit eel beter: je loopt naar de rpm op je systeem toe,

konqueror, 't liefst zou ik dat overal willen verbannen.

als jij graag makkelijk wil updaten en ale benodigde files wil hebben,
moet je kijken of je apt* vor je suse doos kunt installeren met een stel
repositories.

> klikt erop en dan laat je konqueror alle benodigde libs ophlen. Dat lukte
> de eerste keer niet, maar nadat ik de installatieproc na meer dan
> anderhalf uur met een mes tussen de ribben had gezegd dat het nou wel mooi
> was geweest, en een herinstallatie opstartte met konqueror was het binnen
> een minuut gepiept. "Weird" noemde je dat, niet?

Klaarblijkelijk werkt konqueror dus niet zo goed met het resolven van de
required libs ofzo? Geen idee. Hier werkte rpm -Uvh gewoon goed, omdat
ondertussen de boel redelijk compleet is op deze machines. Ter info: op
Miriam's PC -- OK, op mijn machine -- OK en op beide laptops ook,met rpm
dus.

> "Weirder" nog vind ik dat Wybo dit heeft aangekaart. Hj heeft zelf fotoweb
> geschreven in ruby (www.servalys.nl/scripts/fotoweb), en dat vind ik veel
> mooier.

Dan gebruik je dat.....

--