[linux] Re: over apt* (was Re: picasa)

Zo Aug 26 22:49:43 CEST 2007

> Ik volg het ook niet zo. rpm Is niks meer en niks minder wat het is. Een
> prima tol.
>
> Julien wil geen bodschappenlijstje hebben met:
>
> gehakt
want wie eet nou gehakt in zijn spaghetti?

> uien (heben we al)
> tomaten
> tomatenpuree
want wie eet nou tomatenpuree in zijn spaghetti?

> kerrie (hebben we al)
> spaghetti
> etc
!!

> maar hij wil 'spaghetti-maaltijd' hebben.

Toch geen goede samenvatting van wat ik wil/vind. Uit discussies op de SuSE-
site heb ik begrepen dat men daar niet echt gelukkig was met het rpm-
fenomeen en veel liever een beter gedefinieerde methode als debian's
apt-get had gehad. Mijn eigen ervaring is geweest dat het rpm-commando
(rpm -ivh *) wat kort door de bocht kan zijn, en dat je voor een
betrouwbare installatie onder SuSE yast moet gebruiken. De
anderhalfuurservaring van gisteren, met daarna "mes tussen ribben,
herstart en succes binnen een minuut" heeft mijn vertrouwen in yast niet
versterkt. En dan word je ge-interesseerd in instal-
latiemethodes die men ook binnen SuSE beter achtte dan rpm's.
Maar voorlopig blijf ik op Yast vertrouwen.

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl