[linux] Re: over apt* (was Re: picasa)

Zo Aug 26 22:59:00 CEST 2007

On Sun, Aug 26, 2007 at 10:49:43PM +0200, Julien Michielsen wrote:
> want wie eet nou gehakt in zijn spaghetti?

ik

> want wie eet nou tomatenpuree in zijn spaghetti?

ik

> Toch geen goede samenvatting van wat ik wil/vind. Uit discussies op de SuSE-
> site heb ik begrepen dat men daar niet echt gelukkig was met het rpm-
> fenomeen en veel liever een beter gedefinieerde methode als debian's
> apt-get had gehad. Mijn eigen ervaring is geweest dat het rpm-commando
> (rpm -ivh *) wat kort door de bocht kan zijn, en dat je voor een
> betrouwbare installatie onder SuSE yast moet gebruiken.

Dat slaat werkelijk waar nergens op. ALs je iets met YaST installeert
(yast -i of interactief) dan roept YaST..... rpm aan.

Het enige wat YaST zelf doet is eventuele dependencies oplossen.

Verder is het zo dat je, als je nietw eet wat je doet en YaST gebruikt
plus handmatig files edit en dat YaST niet vertelt, dan wordt het een
rommeltje.

> anderhalfuurservaring van gisteren, met daarna "mes tussen ribben,
> herstart en succes binnen een minuut" heeft mijn vertrouwen in yast niet
> versterkt. En dan word je ge-interesseerd in instal-
> latiemethodes die men ook binnen SuSE beter achtte dan rpm's.
> Maar voorlopig blijf ik op Yast vertrouwen.

Echt crap vd bovenste plank. Leg eens uit hoe het komt dat ik _zonder_
YaST picasa op 4 machines lachend installeer?

Ik denk dat het niet helemaal goed uitgelegd is op die fora.

--
http://www.linux-it.nl