[linux] Re: picasa, Cruyffig antwoord

Ma Aug 27 05:37:29 CEST 2007

> Volgens mij is er iets mis met de /etc/ld.so.cache van jouw systeem. Of
in ieder geval iets mis met je libraries.

Al dreig ik nu buiten de draaimolen te stappen, toch maar even twee wijs-
heden van die Amsterdammer aanhalen:
Met SuSE, RedHat en Debian (en ook Windows!!) weten we allemaal dat ieder
foordeel se nadeel hep ;-)
En meer terzake, dat je iets pas begrijpt als je het helemaal begrijpt!
Een aantal zendsels (en meer dan een dag) geleden deed Yast er meer dan
anderhalf uur over picasa ge-installeerd te krijgen. Ik draaide yast toen
de nek om met het kruisje rechts bovenin het frame,
In een eerder mailtje refereerde ik naar een melding uit mijn messages:

> Het is ook niet picasa dat de requests doet, want de installatie is nog
> steeds op  99 % (installing software - Finishing), en in mijn messages:
> Aug 25 21:45:05 michkloo dhclient: bound to 192.168.2.102 -- renewal in
> 1409 seconds.

Net zoals de "in ieder geval iets mis met je libraries" weet ik ook die
dhclient niet te plaatsen. Omdat ik picasa alsnog met yast heb
ge-installeerd vertrouw ik er maar op dat het goed zal zijn gedaan, maar
ik hou er het knagende gevoel bij "dat het wel goed zal zijn, zonder dat
ik echt weet waarom". Een geval van tweede wijsheid van Cruyff. Maar wat
doe je in dit leven zonder vertrouwen, dus vaar ik maar verder op het
kompas van yast tot ik smart en de suse-uitbreiding van apt heb begrepen.
-W-