[linux] Re: picasa, Cruyffig antwoord

Ma Aug 27 10:22:21 CEST 2007

On Mon, Aug 27, 2007 at 05:37:29AM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Net zoals de "in ieder geval iets mis met je libraries" weet ik ook die
> dhclient niet te plaatsen.

Er wordt gewoon dhcp gebruikt en die informatie leuk als je dhcp
problemen hebt maar in dit geval is het helemaal niet interessant.

> ge-installeerd vertrouw ik er maar op dat het goed zal zijn gedaan, maar
> ik hou er het knagende gevoel bij "dat het wel goed zal zijn, zonder dat
> ik echt weet waarom". Een geval van tweede wijsheid van Cruyff. Maar wat
> doe je in dit leven zonder vertrouwen, dus vaar ik maar verder op het
> kompas van yast tot ik smart en de suse-uitbreiding van apt heb begrepen.

als je met YaST een rpm installeert, dan doe je exact hetzelfde als met
rpm zelf. Het enige wat YaSt er bij (kan) doen is makkelijker de
dependencies oplossen. Niets meer en niets minder. YaST is in dit geval
een schil om rpm heen.

Als YaST niet klaagt over dependencies dan is het goed; rpm zal dan ook
niet geklaagd hebben. Kortom, je was sneller geweest als je rpm -Uvh
geprobeerd had.

--
http://www.linux-it.nl