[linux] Re: sox / play met mp3

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Do Dec 6 23:41:32 CET 2007

Peter Vollebregt wrote:

> Is 'play' niet een ander programma dat je ook moet compileren met 'mp3'
> support?

nee, play wordt in sox gegenereerd

> En is het net eenvoudiger om een versie te downloaden van een repository
> die versies bevat die wel mp3 ondersteunen?
> Bij Mandriva heb je daarvoor de 'plf' versies. Bij SuSE de 'packman' of
> 'guru' repositories?

verrek - dat werkt.
Packman leverde een foutmelding op, maar guru leverde een
mp3-ondersteunende sox (+play) op! Bedankt.

Maar hoe had ik dat nu moeten weten?

En die guru site (http://suse.bifi.unizar.es/guru/suse/10.0/i586/)
lijkt, gezien de url, voor suse-10.0 bedoeld - is er ook zoiets voor 10.3?

En tenslotte: waarom levert de suse-10.3-dvd niet gewoon
mp3-ondersteuning mee? Ik weet wel dat er licentie-problemen zijn, maar
die slaan toch niet op het lezen van mp3, maar op het genereren?

--
Wybo