[linux] Re: sox / play met mp3

Vr Dec 7 20:49:25 CET 2007

On Thu, Dec 06, 2007 at 11:53:39PM +0100, Peter Vollebregt wrote:
> vaak overbodig. Overigens zou ik de repositories voor de *juiste* versie
> van je distro pakken. Ik ben een beetje uit SuSE, maar hier heb je de
> links die uitleggen hoe dat moet:

het is geen probleem als je andere sets gebruikt -- zolang de deps maar
bevredigd zijn werkt het wel.

> En wat het weten betreft. SuSE volgt helaas hetzelfde beleid als de
> meeste andere distro's, en levert al sinds (ik geloof) versie 9.3 geen
> ondersteuning meer mee voor mp3. Omdat het gepatenteerd is in de VS,
> maar verder overal toegelaten moeten wij het beleid van de VS volgen (!)

who cares. een regeltje toevoegen en je hebt mplayer; speel je nog meer
af dan windows....

probleem is dat je moeilijk twee versies er op na kunt houden voor de US
versie en de non-US versie. vermenigvuldig dat even met de verschillende
platforms en opeens is het minder aantrekelijk om een plf aanhanger te
zijn.....

het is net als de nv en ati drives. 't zit er niet bij maar het zit er
zo bij.... voordat je koffie gehaald hebt ongeveer. maw: 't is geen
echte issue.

--
http://www.linux-it.nl