[linux] Re: sox / play met mp3

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Vr Dec 7 22:11:26 CET 2007

Wybo Dekker schreef:

> maar zo simpel is het toch allemaal niet. Ik bedoel: na de suggestie van
> Peter googlede ik op "suse guru" en vond zo een rpm voor sox die mp3
> aankon.

Wybo,

De packman versie zou wel moeten werken. Ik zag net dat guru sinds
versie 10.2 zijn pakketten ook via packman aanbiedt (lees die links eens
die ik je gegeven heb aub). Ik zag net dat packman regebwoordig iets van
een on-klick install gebuikt. Zegt me niets, maar ik ben dan ook
afgehaakt met 10.0. Zie: http://packman.links2linux.de/package/sox/17992

Bij Suse hercompileerde ik vaak source rpm's van andere versies. Werkt
ook erg goed. En als die ene sox werkt: gebruik het gewoon. Zo
ingewikkeld is het niet. Werkt het niet van een andere versie: hercompileer.

Als je wilt dat het meteen werkt:
- gebruik volledig werkende distro's zoals pardus of pclinuxos
- schaf tegen een kleine prijs een volledig werkende versie aan zoals
mandriva's powerpack

Meer informatie kan je vinden over een paar duistro's en deze problemen
op onze eigen website (jawel)
Zie bijvoorbeeld: http://www.nllgg.nl/mandriva (of de andere distro's).
Van SuSE zou ik graag een entry willen hebben, maar ik durf dat zelf
niet meer te maken.

Peter