[linux] Re: 4GB FAT MMC kaart wordt niet herkend

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Ma Dec 10 00:03:15 CET 2007

On Sun, 9 Dec 2007, Johan Wevers wrote:

> [...]

En zo nee, ....
Dan moet er waarschijnlijk meer veranderd worden dan enkel ergens een
signed integer door een unsigned integer te vervangen.
Tot nu toe is niet gebleken dat iemand op deze lijst daar verdere
gedetaileerde kennis over heeft.
Om een idee te geven van waar je tegen aan kunt gaan lopen: zelfs als je
alleen maar de maximum partitie grootte in een unsigned 32 bits integer
zou willen specificeren, dan krijg je bij 4GB al net een overflow.
Elke berekening waarbij de grootte van de partitie is betrokken, en die
nu in 32 bits gebeurt, zal met zo'n overflow te maken krijgen.

>Ik wil het werkend hebben, en aangezien ik de software in de telefoon niet
>kan aanpassen en Linux wel heb ik weinig opties. Als win2000 en XP het
>kunnen moet Linux het ook kunnen.

Dan zal het inderdaad moeten kunnen, zodra iemand het implementeert.
Blijbaar is er nog geen in brede kring gevoelde noodzaak geweesd voor
zo'n aanpassing.
Gelukkig is het open source, en zelfs GPL, dus niemand houdt je tegen.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein