[linux] Re: Timer gebeuren onder Linux

Wo Dec 19 21:29:58 CET 2007

Aldus schreef Cecil Westerhof op Wed, Dec 19, 2007 at 08:27:55PM +0100:
> Op woensdag 19-12-2007 om 15:29 uur [tijdzone +0100], schreef Udo van
> den Heuvel:

> Het enige waar ik eventueel invloed op kan hebben is het programma. De
> hardware en OS zijn gewoon een gegeven.

> Dat is de grap, dat weet ik dus niet precies. Ik weet alleen dat voor al
> die meetpunten gegevens worden verzameld en dat op seconde 43 van alle
> punten de gegevens verwerkt gaan worden. Ik heb begrepen dat dit timer
> gestuurd is, maar het project heeft een kleine tien keer een andere
> ontwikkelaar gekregen, dus dit is alleen maar een opmerking van hoe het
> [...]

Voor mij is het nog niet geheel helder. Is het bijvoorbeeld een probleem als
de verwerking van de gegevens twee seconden later start?  Kun je de timer
veranderen zodat-ie op de 42-e seconde afgaat? Hoeveel (reken)tijd is
gemoeid met het verzamelen van die gegevens? Kun je het niet oplossen door
je verwerkingsprogramma een heel hoge prioriteit te geven?

Suc6,

Daniel

--
	This algorithm terminates in O(1) time - for large values of 1.