[linux] Re: Timer gebeuren onder Linux

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Dec 19 21:55:42 CET 2007

Op woensdag 19-12-2007 om 21:29 uur [tijdzone +0100], schreef Daniel C.
von Asmuth:
> Voor mij is het nog niet geheel helder. Is het bijvoorbeeld een probleem als
> de verwerking van de gegevens twee seconden later start?  Kun je de timer
> veranderen zodat-ie op de 42-e seconde afgaat? Hoeveel (reken)tijd is
> gemoeid met het verzamelen van die gegevens? Kun je het niet oplossen door
> je verwerkingsprogramma een heel hoge prioriteit te geven?

Het probleem is dat er wordt gecontroleerd of er op die 43ste seconde
wordt begonnen met verwerken. Ik heb de code nu zo aangepast dat het ook
wordt geaccepteerd als het op de 44ste of 45ste gebeurd. En nu maar
hopen dat het probleem nu is verholpen. ;-}
Timer aanpassen is niet echt een optie. Ten eerste als alles wordt
aangeboden op de 42ste seconde i.p.v. de 43ste seconde, lijkt mij dat je
dezelfde problematiek krijgt, maar dan eerder. Ten tweede is het moment
van triggeren een keuze van de klant van de klant, dus daar heb ik geen
invloed op.
Het programma is eigenlijk het enige dat draait, dus met prioriteit kan
denk ik ook niets op worden gelost. Ik denk dat ik maar moet afwachten
of de aanpassing het probleem oplost. En misschien verstandig om in de
gaten te houden hoeveel er in de derde seconde gaat worden verwerkt. Als
dat toeneemt, dan moet er misschien weer een seconde worden
toegevoegd. ;-}