[linux] Re: Dubbele TFT schermen instellingen voor X?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Za Dec 22 14:23:55 CET 2007

On Fri 21 Dec 2007, Roeland Th. Jansen wrote:

> Neem bijvoorbeeld RH/Novell vs debian (en alikes). Prachtig maar de
> *.deb's komen toch echt niet in huis als je een oracle wil draaien, een

Ik weet echter zo 700 AH filialen waar een systeem met Debian en Oracle
staat te draaien. Ook www.telegraaf.nl draait volledig op Debian, met
Oracle en Escenic. Gaat dus prima.

Ik weet toevallig dat ze bij AH één Red Hat systeem hebben staan om in
geval van problemen met Oracle een "gesupporte" platform te hebben.
Die ene keer dat het nodig was, hadden ze netto nog steeds niks aan de
Oracle support (uiteindelijk werd het probleem door een in-house Oracle
expert alsnog opgelost).  Diezelfde ervaring was er toen ook met de
support op de destijds gebruikte Solaris; daarom draait het nu ook op
Debian, omdat ze inzagen dat die support handen vol geld kost, maar
eigenlijk niks toevoegt als je zelf ook een beetje verstand van het
systeem hebt.

Het is dus meer een keuze of je in geval van probelemen de
verantwoordelijkheid kan / wil afschuiven op ingekochte support of niet.
Ik weet wel dat vaak "management" wil dat ze iemand buiten het bedrijf
de schuld van problemen kunnen geven; dan moet je wel.

Paul Slootman