[linux] Re: Dubbele TFT schermen instellingen voor X?

Vr Dec 21 22:57:47 CET 2007

On Fri, Dec 21, 2007 at 04:17:52PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:
> Waarom wel een vrij en open OS kiezen maar weer toe te geven op het vlak
> van een 'drivertje'?
> Ik veroordeel hiermee niemand, maar probeer de redengeving anders dan
> vanwege de benodigde functionaliteit te begrijpen.

Heel simpel: er zijn mensen die willen dat iets werkt.

Zo wat voorbveelden: vmware, jouw video driver, jouw wireless card, je
ntfs lees/schrijf-acties.

Het probleem is dat keus voor een vrij en open OS "puur" betekent, dat
je functionaliteit gaat inleveren. Wil je dat niet en toch een stuk
vrijheid hebben, dan is een closed source blob helemaal niet zo erg.

Ik denk zelfs dat een volledig open stuk software wel eens kan zorgen
voor het niet kiezen voor linux vanwege gebrek aan functionaliteit.

Neem bijvoorbeeld RH/Novell vs debian (en alikes). Prachtig maar de
*.deb's komen toch echt niet in huis als je een oracle wil draaien, een
of ander middleware message broker geval of whatever. keuze tussen
functionaliteit en niet gebruiken.

Of je geeft nog veel meer uit aan hardware _en_ software; of dat dan zo
handig is.....

Ik koop nvidia om een grote reden. De ATI drivers zijn nog erger dan dat
je windows ME draait. Bug fixing is/was nog trager dan dat je het
telefoonboek over oest tikken.

Ik kies voor iets dat werkt.

--
http://www.linux-it.nl