[linux] Re: Hergebruik belastingprogramma 2006

Martijn Pruijser martynnl op xs4all.nl
Ma Dec 24 14:20:03 CET 2007

op 24-12-2007 11:37 Julien Michielsen zij het volgende:
> Wanneer je voor 2007 je belasting wil berekenen en daarvoor het oude
> belastingprogramma wil gebruiken, dan is dat lastig omdat het default de
> reeds ingevulde gegevens (2006) bekijkt, en dan concludeert dat de boel
> reeds ingevuld en verstuurd is, en er dus niets meer te doen is.
> Ik wil graag vppr 31-12 mijn aangifte voor 2007 berekenen. Kun je de
> 2006-versie weer "vers" laten beginnen, zodat je opnieuw de gegevens in
> moet vullen?

"Hergebruik" van welk belastingprogramma dan ook voor een jaar waarvoor
het NIET gemaakt is is vragen om problemen.
Onze 'geachte' dames en heren parlementariers hebben nu eenmaal de
gewoonte om vrijwel jaarlijks nieuwe en veranderde regeltjes toe te
laten passen. Niet voor niets kampt de belastingdienst al vele jaren met
grote problemen om de programmatuur eindelijk eens echt up-to-date te
brengen....
Niet voor niets komen vrijwel alle producenten van belastingaangifte
programma's tussentijds met updates.

Dus: wil je een zo goed mogelijk beeld hebben van je actuele stand van
zaken, gebruik dan een actueel programma.
(Tussen haakjes: de meeste programma's hebben een module waarmee je een
schatting kunt maken voor het opvolgende belastingjaar!)

Succes,

Martijn

Martijn Pruijser - WIA
Web-, IT- en Administratieve diensten