[linux] Re: rs232 kabel gezocht

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Di Dec 25 21:13:21 CET 2007

On Mon, Dec 24, 2007 at 10:54:51AM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:

> en zonder google te gebruiken: dat ziet er idd standaard uit. paar
> pluggen kopen, solderen.. optie?
>
> daarnaast is het vast nog wel in de office centre-achtige toko's te
> koop.

Ik dacht dat linux-gebruikers nooit blind hardware konden kopen.
Altijd gelazer, anyway het is beter vooraf de handleiding te lezen.
Al was het alleen maar om de geheugenconfiguratie te controleren.

De meeste ratten leveren een handleiding ter download waar de betere
ratten aansluitingen (achterzijde) vermelden en optionele aansluitingen.
Navragen leidt dat vaak tot enkele optionele kabeltjes die meegeleverd
worden vanuit de vergaarbak van de leveranciers.

Kost een paar tientjes, maar je kunt wel meteen verder.

Hardware waarvan je niet de handleiding voor aankoop kunt inzien kun je
hetr best laten liggen.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver