[linux] Re: aldi 11-inch notebook

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Dec 30 09:30:36 CET 2007

Intussen heb ik op Roelands aanraden de 32/bits
versie ge`installeerd, maar het biedt geen soelaas
voor het grootste probleem; de slecht werkende wlan.

Het is een RT61 chip en aanvankelijk werkt hij even.
Na een twintig, dertig seconden geeft hij de geest
maar komt af en toe (om de minuut of zo) weer even
voor een paar seconden terug.

Merkwaardig is wel dat een eenmaal ingezette download,
bijvoorbeeld een apt-get install klaarblijkelijk stug blijft
doorgaan, ook al werkt pingen naar het basisstation
niet meer (!).

Zogauw ik de gelegenheid heb zal ik de 'normale' RT61
oplossingen eens uitproberen. Normaliter moet je
daar ook een stukje firmware voor downloade; Debian
en Ubuntu kennende zullen ze die oplossing niet
gebruiken. Maar dat kan nog wel een paar dagen duren
voor ik zover ben.

Andere (bij-)verschijnselen zijn dat veranderingen via
de grafische interface voor het netwerk niet of slecht
worden opgeslagen, zoals het disablen van de gewone
eth0 interface; die zet je uit, drukt op apply en hup,
daar is hij weer. Volgens iwconfig blijven de instellingen
van de wlan wel bestaan.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693