[linux] Re: swapkiller

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Jan 11 20:59:56 CET 2007

Op wo, 10-01-2007 te 20:27 +0100, schreef Hans Paijmans:
> Het overkomt me wel eens dat ik aan het hacken ben, en dat het
> php-script op hol slaat, in een paar seconden alle swap opvreet,
> en als ik dan net op een remote machine bezig ben,
> zijn de rapen gaar.
>
> Is er niet een of andere truc die meekijkt naar het vrije
> swap-geheugen, en als dat volloopt, alle verdachte processen de
> nek omdraait en desnoods reboot, zodat ik de controle over die
> client weer terugkrijg?

Je kunt i.i.g. met free kijken naar het vrije swap geheugen. En met
bepaalde opties bij ps zou je kunnen kijken om welke processen het gaat.
Maar ik zou wel enige intelligentie inbouwen in dat killen. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>