[linux] swapkiller

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Wo Jan 10 20:27:16 CET 2007

Het overkomt me wel eens dat ik aan het hacken ben, en dat het
php-script op hol slaat, in een paar seconden alle swap opvreet,
en als ik dan net op een remote machine bezig ben,
zijn de rapen gaar.

Is er niet een of andere truc die meekijkt naar het vrije
swap-geheugen, en als dat volloopt, alle verdachte processen de
nek omdraait en desnoods reboot, zodat ik de controle over die
client weer terugkrijg?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693