[linux] Re: mv -f

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Jan 12 14:59:53 CET 2007

Kees Theunissen wrote:

> Deze tekenreeks vormt inderdaad ook een geldige regular expression
> maar dan wordt de betekenis heel anders.

> Zoals je ziet wordt de een expressie voor pathnaam expansie heel
> anders geinterpreteer dan een regular expression bestaande uit
> dezelfde tekenreeks.

Ik verkeer in de veronderstelling dat een reguliere expressie een
soort verzamelnaam is, en dat de precieze betekenis afhankelijk is
van de taal waarbinnen hij wordt gebruikt. Als awk regexps verschillen
van Perl regexps en die weer van java, waarom dan ook niet bourne-eigen
reguliere expressies?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693