[linux] Re: mv -f

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Vr Jan 12 16:28:27 CET 2007

Hans Paijmans wrote:

>Ik verkeer in de veronderstelling dat een reguliere expressie een
>soort verzamelnaam is, en dat de precieze betekenis afhankelijk is
>van de taal waarbinnen hij wordt gebruikt. Als awk regexps verschillen
>van Perl regexps en die weer van java, waarom dan ook niet bourne-eigen
>reguliere expressies?

Er is toch een standaard regexp library? Ik meen dat (vrijwel) alle
GNU software die gebruikt. En daarbuiten ook, ik heb 'm ooit meegelinkt
met de Junkbuster Filtering proxy toen ik die heb omgeschreven naar een
NT service om hem daar ook fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html