[linux] Re: mv -f

Vr Jan 12 20:58:42 CET 2007

On Fri, Jan 12, 2007 at 04:28:27PM +0100, Johan Wevers wrote:
> [...]

Inderdaad zin de reguliere expressies van vi, sed, awk, grep, perl en java
niet helemaal gelijk, maar de Unix shell kent geen reguliere expressies;
bash kan wel optellen, maar de oude Bourne shell niet (gebruik 'expr')

Wat de shell doet heet pattern matching of globbing.
In een reguliere expressie matcht '.' bijv. elk teken - in de shell
wordt daarvoor '?' gebruikt. Een reguliere expressie die elke string
matcht is '.*', terwijl de shell het op '*' houdt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth
--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >