[linux] Hellup Docbook!!

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Jan 14 13:41:56 CET 2007

Dit houd me nu al dagen van wat ik eigenlijk wil doen:
Ik heb een boek van O'Reilly gedownload in docbook-formaat en kan die
met geen mogenlijkheid lezen.

Het boek heet:"Linux Kernel in a Nutshell"
meer hierover op: http://www.kroah.com/lkn/

Je krijgt een tarball met o.a. de file book.xml
Probeer ik die te openen dan krijg ik in het beste geval
ongestructureerde tekst (zonder alliniea's en zo) of de sourcetekst
(OOWriter)

jade klaagt over de niet-te-vinden DTD:
"/work/tools/docbook/dblite/safari_future.dtd"
Die kan ik ook niet vinden, zelfs google niet!
Maar book.xml bevat die, volgens mij dan, zelf want die begint met :

--quote--
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE book PUBLIC "-//O'Reilly//DTD DBLite 1.0 XML//EN"
"/work/tools/docbook/dblite/safari_future.dtd" [
<!ENTITY metadata SYSTEM "metadata.xml">
<!ENTITY cpyrt SYSTEM "cpyrt.xml">
--endquote --
enz.

Konqueror struikelt over de <'> in O'Reilly
Firefox zegt alleen dit:
--quote--
        Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te
hebben. De documentboom wordt hieronder getoond.

−
	<book fpi="0596100795">
<title>Linux Kernel in a Nutshell</title>
</book>
--endquote --

Ik zie kennelijk iets over het hoofd want het kan toch niet zooo
moeilijk zijn om een boekje te lezen? Als ik even
naar Donner of Verweys gegaan was had ik het boek nu al lang uit gehad:(

Eh.. nee Hugo ook mijn bakker kon me niet helpen;)

Elk advies zou zeer gewaardeerd worden.

hansr