[linux] Re: Hellup Docbook!!

Zo Jan 14 23:29:42 CET 2007

On Sun, 14 Jan 2007, Hans Rood wrote:

> AHAAA! Ik krijg een Erlebnis geloof ik! Ik heb gratis een blik smack
> gekregen maar voor de speciale blikopener moet ik een keer terug!

Nee. Als je een vergelijking wil. Je hebt een kladblaadje met een brief.
De persoon die dat netjes intikt en alles op de juiste plaat zet met
bedrijfslogo, kantlijnen en dergelijke mis je. De typemachine heb je al
wel gevonden en die heet jade.

Je zou een andere DTD kunnen oproepen die een overlap heeft aan definities
en dan zou je ook een document moeten krijgen in HTML of PDF (waar je zo
dol op bent ;-)

Je PDF versie is de compleet opgemaakte versie klaar voor gebruik. Dat
heeft niets met star te maken. (Of gaan we opeens het Nederlands met 45
tekens invoeren i.p.v. 26?)

Ik zou er een volle avond voor gaan zitten en eens rondneuzen wat SGML XML
en HTML nu met elkaar te maken hebben.

Ik heb ooit het boek van Paai en Mariniak (Naam is vast vaud gespeld)
omgezet naar Docbook SGML en in dat process wel wat geleerd over HTML en
SGML. XML is daar een voortzetting op. En ik durf rustig te zeggen dat ik
daar zelfs nog niet geheel in thuis ben.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.