[linux] Re: Hoe voorkom ik dit mailserver gebruik

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Ma Jan 15 00:03:06 CET 2007

On Mon, 15 Jan 2007, Roger Boussen wrote:

>Ik gebruik sendmail en ik wil dat het onmogelijk is dat een telnet naar
>mijn mailserver, vanaf het internet, een mail kan versturen met een
>dummy adres op mijn domein.
>Ik heb geen open-relay maar de volgende inrichting:

Wat bedoel je precies met "mail [...] versturen met een dummy adres op
mijn domein"?

Je hebt óf een open relay en dan kan iemand van buiten jouw domein
mail versturen via jouw server naar andere adressen buiten jouw
domein, óf je hebt geen open relay en je accepteert geen mail van
buiten voor buiten.

Als je geen open relay hebt dan begrijp ik niet wat jouw probleem is.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein