[linux] Re: Hoe voorkom ik dit mailserver gebruik

Roger Boussen Roger op boussen.nl
Ma Jan 15 00:10:53 CET 2007

Kees Theunissen schreef:

> Wat bedoel je precies met "mail [...] versturen met een dummy adres op
> mijn domein"?
>
> Je hebt óf een open relay en dan kan iemand van buiten jouw domein
> mail versturen via jouw server naar andere adressen buiten jouw
> domein, óf je hebt geen open relay en je accepteert geen mail van
> buiten voor buiten.
>
> Als je geen open relay hebt dan begrijp ik niet wat jouw probleem is.

Hier een stukje header van een bericht dat zogenaamd van mijn domein komt:

--9B095B5ADSN=_01C7357860751E7700042295mail.carnerosinn

Reporting-MTA: dns;mail.carnerosinn.com
Received-From-MTA: dns;uoyxihh
Arrival-Date: Sun, 14 Jan 2007 15:01:46 -0800

Final-Recipient: rfc822;romandd op thecarnerosinn.com
Action: failed

--9B095B5ADSN=_01C7357860751E7700042295mail.carnerosinn