[linux] Re: opstarten google-earth => machine crash

David van Enckevort david op vanenckevort.net
Vr Jan 26 22:30:32 CET 2007

Julien Michielsen wrote:

> Inderdaad bij NVidia opgehaald, en met Yast ge-installeerd. Maar de
> melding was extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0", en dat
> lijkt meer op iets ontbrekends dan op een conflict.

Ja, wat ontbreekt is een driver voor je ATI Radeon die DRI ondersteunt. Je
hebt een nVidia driver geïnstalleerd waar je niets aan hebt, en
waarschijnlijk geen specifieke driver voor de ATI kaart. X zal
waarschijnlijk een generieke (maar trage en functioneel beperkte)
generieke ATI driver gebruiken. Google Earth heeft een betere driver
nodig.

Ciao,
  David