[linux] Re: rsync backup

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 29 13:07:39 CET 2007

On Sun 28 Jan 2007, joop gerritse wrote:

> ik maak voor het werk dagelijks een backup van alle daarvoor in aanmerking
> komende bestanden met rsync. Dat gaat op het oog prima, maar ...

Hoe precies?  rsync opties en evt. daemon config graag...

> Op zondag (dan is er toch vrijwel niemand actief) draai ik ook een diff tussen
> source en backup, en dan merk ik dat er toch een flink aantal bestanden
> verschillend is. Ik heb uiteraard al geverifieerd dat er niet een thuiswerker

Zijn de md5sums verschillend? (een diff op binaire data kan
teleurstellende resultaten geven; en de bestanden staan op hetzelfde
systeem? Een diff wordt anders wel lastig...)

Laat van 2 bestanden die verschillen de md5sums zien, en ook de stat
output.

Paul Slootman